Carlson & SAS tekenen multi-brandmaster licentieovereenkomst

In de komende 10 jaar zullen 700 nieuwe hotels worden gebouwd in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Dit is het resultaat van de zojuist overeengekomen multi-brand licentieovereenkomst tussen de Amerikaanse Carlson Hotels Worldwide en het Europese Rezidor SAS Hospitality.

Gewijzigd op: 06-10-2002

Sinds 1994 heeft Rezidor SAS het aantal eigen hotels in Europa van 29 tot 114 weten te brengen. Dit succes was de aanleiding voor Rezidor SAS om via licentie haar merkportfolio uit te breiden met een aantal Carlson merken. Het betreft de hotelmerken: Park Inn Hotels, Country Inns & Suites en Regent International Hotels. De licentieovereenkomst heeft als doel de SAS en de Carlson merken sneller te laten groeien in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Carlson Hotels Worldwide opereert op dit moment in 63 landen met 815 hotels en resorts. De licentieovereenkomst bevat de volgende hoofdpunten. Rezidor SAS Hospitality zal:

• De master franchisor voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika worden voor al de Carlson merken.
  • De licentie zal gevoerd worden onder de merknamen: Radisson SAS Hotels & Resorts, Regent, Country Inn en Park Inn.
  • Alle huidige franchise overeenkomsten zullen door Rezidor worden overgenomen.