Design

Gewijzigd op: 21-08-2002

Cool Homepages
Naast een lijst met ludieke design tips biedt Cool Homepages.com een community aan waarin hevig gediscussieerd wordt over webdesign. Tevens kunt u uw eigen site aanmelden om reacties van gebruikers te krijgen op het design.

Harvard Design Magazine
De doelgroep van deze site zijn architecten, journalisten, academici en ontwerpers die zich bezig houden met design en de invloeden daarvan op de directe omgeving. Door het cre?ren van een forum wil men zoveel mogelijk interactie over designonderwerpen bewerkstelligen. Tevens zijn er verschillende essays, studies, papers, foto's,... beschikbaar.

Usableweb.com
Usableweb.com bevat een lijst van meer dan 1300 links over design, informatiearchitectuur, de menselijke aard en design, user-interface vraagstukken, bruikbare webdesign,... Er is eveneens een zoekmachine naar nog meer bronnen omtrent webdesign.

Designersworld
Deze site biedt een uitgebreid spectrum aan informatie, achtergondverhalen, links, foto's, logo's, etc. op het gebied van design.

Design Management Institute
Het Design Management Institute biedt in het 'bulletinboard' gedeelte van de site interessante discussies over design en merken, Corporate Identity, Industrial Design, Package Design, Research, Strategy/Process en Web Site Design.

PLEIX
De virtuele community biedt design professionals de mogelijkheid om in beeld en geluid een presentatie van 'persoonlijk kunnen' en 'visie' te tonen. Hiermee wordt het inspireren van de gebruikers maximaal benadrukt.

Useit
User Interface Engineering
E-branding, internet, design en user-interface zijn de ingredi?nten van de ideale website. 2 interessante sites voor wie zich bezig houdt met e-branding.