IKEA voor ?iedereen?

IKEA gaat huiskamers op straat bouwen. Parkeerplaatsen van 8,5m2 worden ingericht om te laten zien hoe de Zweedse meubelfabrikant haar klanten helpt om kleine ruimtes optimaal te benutten.

Gewijzigd op: 27-10-2002

De campagne bestaat uit huiskamerinstallaties, geplaatst in de straten van de grote steden, en de uitnodiging aan voorbijgangers het interieur te ?stelen?. De producten zijn dus gratis. Achttien ruimtes van 8,5m2 - de afmetingen van een gemiddelde gezinsauto - zullen van de ene op de andere dag in drukke stadscentra en parkeerplaatsen in heel Nederland verschijnen. Ze zullen onthuld worden als mini huiskamers, compleet met bewoners, die van een ontbijtje genieten, hun krantje lezen en een praatje maken met voorbijgangers. Het idee is ontwikkeld om IKEA?s Go Cubic-assortiment te demonstreren en het campagnethema maximale ruimte voor een minimum prijs te ondersteunen. De straatcampagne is op woensdag 23 en donderdag 24 oktober.