Spark

Brandhome en SPARK
brengen gesprekken
met autistische kinderen op gang

SPARK werd ontwikkeld door Frank Verhagen. Als vader van een kind met ASS (Autisme Spectrum Stoornis) ging hij op zoek naar een manier om vlotter gesprekjes te kunnen voeren met zijn zoon. Hiervoor ontwikkelde hij een PowerPoint met vragen over afbeeldingen en bijhorende antwoorden. De PowerPoint is uitgegroeid tot een gesprekstool die momenteel meer dan 6.000 slides telt.

Nicoline Spruijt van Brandhome: "Vanuit onze Brandhome foundation vzw trachten we als marketingbureau ons steentje bij te dragen aan organisaties voor kansarme kinderen. SPARK is een prachtig initiatief omdat het kinderen met autisme echt kansen biedt voor een betere levenskwaliteit. We hielpen bij Brandhome dan ook graag mee aan de lancering van de tool." Brandhome voorzag SPARK van een visuele identiteit: we ontwierpen een logo, businesscards, stickers, etc. Verder bouwde Brandhome ook een website uit (www.sparkcommunity.net).

Frank Verhagen van SPARK: "Dankzij de website kan iedereen SPARK gratis downloaden en er gebruik van maken. We hopen dan ook dat vele anderen geholpen zijn met SPARK in hun communicatie met autistische kinderen.”

Klik hier voor het persbericht Brandhome UK
Klik hier voor het persbericht Brandhome NL
Klik hier voor het persbericht SPARK NL
Klik hier voor het persbericht SPARK UK